Programm

« WiseUp » CTM Festival 2016 #26

Donnerstag, 07. Apr 2016, 01:00 bis 03:00 Uhr
2016-04-07 01:00:00 2016-04-07 03:00:00 Pi Radio
Da uns Pop-Kultur täglich umgibt und beeinflusst ist WiseUp eine kritische Auseinandersetzung damit wichtig. Einzelne Künstler und Akteure sollen hier die Möglichkeit bekommen, ihre Arbeit ausführlicher vorzustellen. Und dabei zur kritischen (Selbst-)Reflektion motivieren.
WiseUp

CTM Festival 2016

This months edition is dealing once again with the CTM festival 2016 which focused on so called "new" geographies in the global landscape. Together with last months edition it is making up a unit dealing with musical and political activities in the Middle East. WiseUp focuses its attention once more towards Beirut and the Lebanon in an interview with radiohost and music activist Ziad Nawfal, talking about music from the Middle East or the Irtijal Festival for experimental music in Beirut he is involved with.

The second part deals with the Rojava Revolution and a solidarity campaign for the women of rojava organized by the network female:pressure. They introduced their campaign at the CTM discourse programm on 6th of february in Berlin. Female:pressure members DJ Ipek, AGF, Sky Deep discussed together with women involved in Rojava and the panel was moderated by Annie Goh.

"With a series of music, media and sound art to listen, dance and fight to, female:pressure would like to offer love and strength to these women, men and children and spread a positive message in support of their efforts".

WiseUp

Im Besonderen sollen Künstler und Akteure einen Zugang zur Öffentlichkeit bekommen, die sonst in den kommerziellen Medien nicht oder kaum stattfinden und die nach Meinung der Redaktion mehr Aufmerksamkeit verdient hätten. Popkultur ist nicht statisch, sondern streitbar. In der Dokumentation und Berichterstattung über Musikkultur liegt ein beachtliches Potential, das die Geschichte von Pop und Gesellschaft selbst mitkonstruiert. Entwicklungen aufzuzeigen und zu hinterfragen ist für "die Sache selbst" wichtig. Interviews sind daher oft das Kernstück der Radiosendungen. Die sichtbaren und unsichtbaren ProtagonistInnen der Popkultur müssen ran, sollen sprechen - durch Worte und Musik. WiseUp favorisiert ein Verhältnis von 50% Wort zu 50% Musik. Neue Tonträger sind ein weiterer Grundpfeiler. Manchmal wird auch einfach nur das reichlich vorhandene Audiopotenzial der Plattensammlung zelebriert.